فهرست مطالب

سوء تغذیه در پرندگان چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

چگونه می توان تشخیص داد که یک پرنده سوء تغذیه دارد؟

5 نیاز غذایی اصلی طوطی ها چیست؟

آیا می دانستید که دامپزشکان پرندگان گزارش می دهند که سوءتغذیه و عوارض آن یکی از شایع ترین دلایلی است که افراد پرنده خود را برای درمان می آورند؟ پرندگان خانگی اغلب از تغذیه ناکافی رنج می برند زیرا صاحبان آنها به سادگی تمام نیازهای غذایی منحصر به فرد آنها را درک نمی کنند.

رژیم غذایی متنوع برای سلامت طوطی شما حیاتی است. طوطی های وحشی روزانه از صدها میوه، آجیل، گل، سبزی، دانه و علف تغذیه می کنند.

در اسارت، فراهم کردن تمام چیزهایی که پرنده شما برای حفظ تغذیه متعادل نیاز دارد، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما می توان انجامش داد.

یک رژیم غذایی مناسب و متعادل پرندگان باید شامل مجموعه‌ای غنی و غنی از سبزیجات خام، میوه‌ها، آجیل، گیاهان، دانه‌ها و جوانه‌ها، به علاوه یک رژیم غذایی پلت‌شده با کیفیت بالا باشد.

سوء تغذیه در پرندگان چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

بنابراین، ما می دانیم که سوء تغذیه پرندگان یک مشکل بسیار بزرگ است. اما چرا این همه شیوع دارد؟

اولاً، پرندگان آناتومی پیچیده و منحصر به فردی دارند – که کاملاً با آناتومی پستانداران متفاوت است. تمام بدن آنها برای پرواز کارآمد و تولید مثل طراحی شده است. نیازهای غذایی و نیازهای مراقبتی آنها منعکس کننده این است. با این حال، آنها هنوز به بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و چربی های ضروری که همه موجودات زنده به آن نیاز دارند نیاز دارند.

دلیل دوم اینکه چرا سوء تغذیه پرندگان بسیار شایع است این است که در گذشته تحقیقات بسیار کمی در مورد تغذیه انجام شده است. برای دهه‌ها، ما فکر می‌کردیم که تمام چیزی که یک پرنده به آن نیاز دارد یک رژیم غذایی بذر است.

دلیل سومی که چرا سوءتغذیه پرندگان بسیار رایج است، در دسترس نبودن رژیم های غذایی درجه یک، مبتنی بر علم و گونه های خاص است.

بسیاری از مواد مغذی ضروری که بدن پرندگان به آنها نیاز دارد را می توان در غذاهای خام و گیاهی یافت. مراقبت صحیح از آنها نباید دلهره آور باشد. شما فقط باید مطالعات خودتان را افزایش دهید و وارد یک برنامه روتین آماده سازی غذای پرندگان شوید.

چگونه می توان تشخیص داد که یک پرنده سوء تغذیه دارد؟

برخی از راه‌های تشخیص اینکه پرنده شما رژیم غذایی مناسبی ندارد عبارتند از تغییر رنگ پر، تغییر در ظاهر و بوی مدفوع و وزن کردن پرنده. همچنین به دنبال تمایل به خونریزی، افسردگی، عادات غذایی نادرست و اضافه کردن وزن مناسب باشید. البته، تشخیص این تغییرات سخت است زیرا در طول زمان به کندی رخ می‌دهند.اما اطلاع از سلامتی پرنده باعث می شود که برنامه ریزی درستی برای داشتن پرنده های سالم انجام بدین.

اطلاعات تغذیه طوطی سانان را در سایت آماتیس پلاس بخوانید.

www.amatisplus.com

پرندگان به چه تغذیه ای نیاز دارند؟

درست مانند ما انسان ها، طوطی ها برای حفظ سلامت کلی خود به طیف نسبتاً گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و روغن های ضروری نیاز دارند. بیشتر مواد مغذی را می توان در غذاهای گیاهی یافت. از آنجایی که بسیاری از این مواد مکمل یکدیگر هستند ، تغذیه طیف کاملی از غذاهای خام بسیار مهم است تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما طیف کافی از ویتامین ها، مواد مغذی، چربی ها و پروتئین ها را برای برآوردن نیازهای تغذیه ای خود دریافت می کند.

برخی از دامپزشکان پرندگان در ترویج رژیم‌های غذایی خام مردد هستند، زیرا مشاهده کرده‌اند که افراد زیادی در تهیه آن صرفه‌جویی می‌کنند. به عبارت دیگر، اکثر مردم به جای طیف وسیعی از آنها، فقط چند نوع مختلف از غذاهای خام را تغذیه می کنند.

برخی از شایع ترین کمبودهای تغذیه ای که در پرندگان مشاهده می کنیم عبارتند از کمبود ویتامین A، کمبود کلسیم و کمبود منیزیم. خیلی ها می پرسند.
چه چیزی باعث کمبود ویتامین A در پرندگان می شود؟ کمبود ویتامین A در پرندگان و به ویژه در ماکائوها تا حدودی رایج است. پیامدها بسیار زیاد است. کمبود ویتامین A می تواند منجر به مشکلات تنفسی و سینوسی شود. همچنین باعث التهاب در دهان و مخاط بیش از حد دهان می شود. همچنین نشان داده شده است که کمبود ویتامین A منجر به اختلال عملکرد کلیه می شود.

بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید؟ ویتامین A در رژیم غذایی دانه‌ها یافت نمی‌شود و در جیره‌ها بصورت پلت نیز به وفور یافت نمی‌شود. برای حمایت از نیاز پرنده به ویتامین A کافی، به پرنده خود با مقدار زیادی سبزی با برگ های تیره و سبزیجات رنگ روشن که به رنگ نارنجی هستند، تغذیه کنید.

5 نیاز غذایی اصلی طوطی ها چیست؟

از رژیم غذایی مخصوص گونه مورد نظر تغذیه کنید

مطمئن شوید که پرنده شما پروتئین کافی دریافت می کند

اهمیت روغن های گیاهی در رژیم غذایی پرندگان خود را درک کنید

نحوه تامین ویتامین های ضروری

برای تهیه مواد معدنی ضروری برنامه ریزی کنید.

تغذیه یک رژیم غذایی خاص یک گونه:

به گونه های مختلف پرندگان نگاهی بیندازید و متوجه خواهید شد که چقدر متنوع هستند. شما حتی خواهید دید که این تنوع در یک گونه خاص است، مانند ماکائوها. گونه های مختلف پرندگان دارای نیازهای تغذیه ای ویژه هستند. به عنوان مثال، قبلاً اشاره کردم که چگونه ماکائوها تمایل به کمبود ویتامین A دارند. از طرف دیگر طوطی های خاکستری آفریقایی تمایل به کمبود کلسیم دارند. لری ها و لوریکیت ها عمدتاً از شهد و گرده می خورند، در حالی که طوطی های اکلکتوس به انواع مواد گیاهی سبز، میوه ها، آجیل و دانه ها نیاز دارند. این پرندگان نسبت به جثه خود کالری زیادی مصرف می کنند!

توجه داشته باشید که وزن پرنده خود را به صورت هفتگی اندازه گیری کنید. به این ترتیب، قبل از اینکه مشکل شدید شود، مطمئناً متوجه هر گونه تغییر در سلامت پرنده خود خواهید شد.

مطمئن شوید که پرنده شما پروتئین کافی دریافت می کند

پروتئین ها درشت مغذی هایی هستند که برای سلامت کلی مورد نیاز هستند. درشت مغذی نوعی غذا است که بدن به مقدار زیادی به آن نیاز دارد. آنها شامل پروتئین های سالم، کربوهیدرات های سالم و اسیدهای چرب هستند.

آنها از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند. 20 اسید آمینه مختلف وجود دارد که برخی از آنها را بدن تولید می کند و برخی دیگر از طریق دریافت مواد غذایی تامین می شود. کمبود پروتئین می تواند منجر به کاهش وزن، مشکلات ایمنی، تغییرات در ساختار سلولی و ضعیف شدن پرها میشود.

در حالی که تأمین پروتئین ها می تواند پیچیده باشد، صاحبان پرندگان به سادگی باید بدانند که چه مقدار پروتئین باید در رژیم غذایی پرندگان خود تامین کنند. البته این بسته به گونه، سن پرنده و وضعیت تولیدمثلی آن متغیر است، اما معمولاً بین 10 تا 24 درصد است.

طوطی هایی که دانه های زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می کنند ممکن است مقدار مناسبی پروتئین دریافت کنند، اما اغلب با محتوای چربی بیش از حد برای سلامت کلی پرنده. چاقی در طوطی ها یک نگرانی بزرگ است و مانند سایر گونه های جانوری، به طور بالقوه فلج کننده و/یا کشنده است. دریافت مقدار مناسب پروتئین در یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات می تواند کمی مشکل باشد. در عین حال، کمبود پروتئین در رژیم غذایی می تواند باعث شود که پرنده در تلاش برای دریافت پروتئین کافی، به میزان قابل توجهی بیش از نیاز خود غذا بخورد و خطر چاقی را بیش از پیش افزایش دهد. اضافه بار پروتئین و چربی نیز می تواند باعث افزایش هورمون شود. به عبارت دیگر، خلق و خوی جفت گیری پیدا می کند – و تحریک پذیر می شود و تا زمانی که هورمون ها از بین می روند، رفتار خشنی از خود نشان می دهد.

اول، مهم است که بدانیم همه پروتئین ها یکسان ساخته نمی شوند. به این معنا که انواع مختلفی از پروتئین ها و اسیدهای آمینه وجود دارد و پرندگان برای سلامتی به تعداد کمی از آنها نیاز دارند. غیرممکن است که پروتئین را از یک منبع واحد دریافت کنید و همچنان در دراز مدت سالم باشد. طوطی ها پروتئین ها را از مغزها، دانه ها، برخی از انواع میوه ها و سبزیجات استخراج می کنند. تنوع بسیار مهم در رژیم غذایی پرنده، به علاوه یک پلت فرموله شده خوب، تمام انواع مختلف پروتئین مورد نیاز پرنده را فراهم می کند.

در میان چیزهای دیگر، پروتئین بلوک های ساختمانی برای ماهیچه ها و بافت ها را فراهم می کند. پروتئین ناکافی ممکن است بر توده عضلانی پرنده تأثیر بگذارد و به نوبه خود بر توانایی پرواز، نشستن صحیح و یا حتی هماهنگ کردن حرکات غذایی پرنده تأثیر بگذارد. کمبود طولانی مدت پروتئین می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند اختلال هم عملکرد اندام ها و نارسایی کامل شود

پروتئین کالری بیشتری نسبت به سایر اجزای رژیم غذایی پرندگان دارد. کالری ها مهم هستند زیرا انرژی لازم برای حفظ سطح فعالیت سالم را به پرنده شما می دهند. کالری کم می تواند باعث کاهش وزن طوطی و کاهش قابل توجهی از فعالیت های روزانه اش شود که به نوبه خود بر تحریک ذهنی او تأثیر زیادی می گذارد. بدون تحریک کافی، طوطی خسته می شود و در نهایت ممکن است دچار افسردگی شود.

بیشتر، اگر نه همه، پروتئین مورد نیاز پرنده شما می تواند از گیاهان تامین شود. غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند عبارتند از: لوبیاهای جوانه زده، حبوبات، غلات، آجیل و دانه ها. به جوانه زدن و خیساندن عادت کنید و به این غذاها تنوع دهید. ارائه انواع منابع پروتئینی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که پرنده شما اسیدهای لازم را دریافت می کند.

اهمیت روغن های گیاهی در رژیم غذایی پرندگان خود را درک کنید:

اگرچه چربی ها بوی بدی دارند، اما برای عملکرد مناسب بدن حیاتی هستند. به عنوان مثال، چربی ها منبع مهم انرژی هستند. چربی ها سلول ها و بافت ها را عایق می کنند، به عنوان هورمون عمل می کنند، از جذب ویتامین حمایت می کنند و به عنوان مسیرهای سیگنال سلولی عمل می کنند.

چربی ها می توانند از گیاهان یا حیوانات به دست آیند، اما حیوان خانگی ما باید بیشتر چربی های خود را از گیاهان دریافت کند.

روغن ها را به عنوان مواد مغذی ضروری در نظر بگیرید که باعث ارتقای سلامتی می شوند و از برخی اختلالات مانند تصلب شرایین، بیماری های قلبی عروقی، کلسترول بالا و کمبود ویتامین A پیشگیری یا درمان می کنند. با دامپزشک پرندگان خود صحبت کنید تا در انتخاب روغن مناسب برای حیوان خانگی خود، از آنها حمایت کنید.

مانند همه مواد مغذی، مقدار کمی از آنها هم تاثیر بسزایی دارد.

اطلاعات علمی پرورش را در سایت آماتیس پلاس بخوانید

www.amatisplus.com

چگونه ویتامین های ضروری را برای پرنده خود تامین کنیم؟

مانند همه موجودات زنده، پرندگان برای رشد در طول چرخه زندگی خود به ویتامین نیاز دارند. نکته جالب این است که بیشتر این ویتامین ها با تغذیه طیف وسیعی از غذاهای گیاهی در دسترس هستند.

علت کمبود ویتامین A در پرندگان چیست؟

ویتامین A: ویتامین A برای سلول‌هایی که پوست، غشاهای مخاطی، بافت غده‌ای و همچنین کلیه‌ها و دستگاه تناسلی را می‌پوشانند، مورد نیاز است. کمبود ویتامین A می تواند منجر به عفونت های تنفسی و همچنین مشکلات کلیوی و اختلالات تولید مثل شود. ویتامین A در چندین سبزیجات، میوه ها و گیاهان تازه یافت می شود. حبوبات و غلات جوانه زده نیز منبع خوبی از ویتامین A هستند.

اهمیت ویتامین A را نمی توان نادیده گرفت. کمبود این ویتامین منجر به مرگ آهسته و دردناک بسیاری از پرندگان و میزان مرگ و میر بالا در میان جوجه ها و تخم‌های هچ نشده است. کمبود ویتامین A می تواند تنفس پرنده را دشوار کند و بر تولید مخاطی که چشم، گلو و مجرای بینی او را روان می کند، تأثیر می گذارد. پاهای خشک و پوسته پوسته و پرهای پژمرده برخی از بارزترین علائم اولیه کمبود ویتامین A هستند. با پیشرفته‌تر شدن مشکلات، کمبود ویتامین A ممکن است زخم‌هایی در مجاری تنفسی طوطی ایجاد کند، باعث تورم اطراف چشم‌ها و از دست دادن شنوایی پرنده شود.

این ضایعه دردناک نارس ناشی از رژیم غذایی تمام دانه کمبود ویتامین A بود

اطلاعات تغذیه گربه ها را در سایت آماتیس پلاس بخوانید.
www.amatisplus.com

ویتامین های B: تعدادی ویتامین B وجود دارد که برای سلامت پرنده شما ضروری است. به عنوان مثال، تیامین برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی و سلامت قلب و عروق مورد نیاز است. ریبوفلاوین برای متابولیسم کربوهیدرات مورد نیاز است. نیاسین به عنوان یک کوفاکتور برای آنزیم هایی که متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین را پشتیبانی می کنند، مورد نیاز است. سایر ویتامین های ضروری B عبارتند از کولین، اسید پانتوتنیک، پیریدوکسین، بیوتین، اسید فولیک و کوبالامین.

ویتامین های B ضروری به تجزیه غذایی که پرنده شما می خورد کمک می کند. بدون تعادل مناسب این دسته از ویتامین ها، تقریباً غیرممکن است که تغذیه مناسبی داشته باشید زیرا بدن طوطی شما نمی تواند مواد مغذی را به درستی جذب کند.

از جمله مهم ترین این ویتامین ها می توان به B9، B6 و B12 اشاره کرد. همچنین این دسته از ویتامین ها به پرنده کمک می کند تا استرس را در طول پر ریزی، جفت گیری یا سایر زمان های بالقوه استرس زا کنترل کند. اثرات فیزیکی استرس می تواند به شدت به سلامت کلی پرنده از جمله توانایی آن در استفاده صحیح از مواد مغذی آسیب برساند. سطح استرس بالا همچنین ممکن است اشتهای طوطی را کاهش دهد به طوری که فقط غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب می کند و به طور قابل توجهی شانس مصرف انواع مورد نیاز برای سالم ماندن را کاهش می دهد.

ویتامین C: این ویتامین برای سیستم ایمنی، سیستم قلبی عروقی و ترمیم بافت مورد نیاز است. از آنجایی که بیشتر پرندگان ویتامین C خود را می سازند، به ندرت شاهد کمبود آن هستیم. با این حال، ویتامین C به راحتی در انواع سبزیجات، میوه ها و گیاهان موجود است.

ویتامین D: ویتامین D برای متابولیسم طبیعی کلسیم حیاتی است. برای رشد، تولید مثل، سلامت استخوان، کمک به عضلات و سلامت سیستم عصبی مورد نیاز است. بهترین راه برای اطمینان از اینکه پرنده شما ویتامین D کافی دریافت می کند، اجازه دادن به او در زیر نور خورشید یا قرار گرفتن در معرض نور UVB برای حداقل 15 دقیقه در روز است.

ویتامین D اغلب در رژیم غذایی طوطی نادیده گرفته می شود، زیرا این ویتامین در ذهن اکثر مردم نیست. یک انسان معمولی ویتامین D کافی را از طریق ترکیبی از رژیم غذایی و نور خورشید دریافت می کند. پرندگان به سطح نسبتاً بالایی ویتامین D نیاز دارند. اینها حیواناتی هستند که خود را با زندگی در زیر نور کامل خورشید با شاخص UV بالا وفق داده اند و اثرات سوء ناشی از عدم مصرف کافی در مراحل اولیه به آسانی آشکار نمی شود. چراغ‌های طیف کامل و/یا یک پرنده در فضای باز می‌توانند به پرنده شما اطمینان حاصل کنند که ویتامین D کافی دریافت می‌کند. غذای فرموله‌شده با مکمل ویتامین D3، هر شکافی را که زندگی معمولی طوطی خانگی در داخل خانه ایجاد می‌کند پر می‌کند.

ویتامین E: ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این برای سیستم عصبی و سلامت عضلات است. ویتامین E را می توان در برخی سبزیجات، میوه ها، آجیل و دانه ها یافت.

ویتامین K: این ویتامین به لخته شدن خون مناسب کمک می کند و در برخی سبزیجات، میوه ها، گیاهان دارویی و در بادام هندی و آجیل کاج یافت می شود.

تا به حال، احتمالاً متوجه شده اید که تغذیه طیف وسیعی از غذاهای خام گیاهی برای برآورده کردن نیازهای غذایی پرنده چقدر مهم است.

برای تهیه مواد معدنی ضروری برنامه ریزی کنید

پرنده شما همچنین به چندین نوع مواد معدنی مختلف نیاز دارد تا بتواند زندگی سالمی طولانی داشته باشد. این مواد معدنی عبارتند از کلسیم، مس، ید، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و روی.

کلسیم برای طوطی ها حیاتی است

تعداد پرندگانی که هر روز به دلیل کمبود کلسیم جان خود را از دست می دهند، تقریباً از هر مشکل تغذیه ای دیگر بیشتر است. کلسیم ساختار استخوان ها و منقار پرنده و همچنین بافت همبند و ساختار پرهای آنها را فراهم می کند. از آنجایی که استخوان‌های طوطی نسبت به سایر گونه‌های پرندگان متراکم‌تر هستند، به کلسیم قابل جذب بیشتری نیاز دارند. کلسیم برای سنتز مناسب به ویتامین D3 و منیزیم نیاز دارد. کلسیم نه تنها برای ساختارهای ضروری بدن حیاتی است، بلکه نقش مهمی در تثبیت خلق و خو دارد. کلسیم بیش از حد یا خیلی کم ممکن است باعث شود طوطی سطوح بالایی از اضطراب را تجربه کند، که دلیل شناخته شده ای برای کندن پرهای طوطی است.

درک تفاوت بین کلسیم “قابل جذب” و “غیر قابل جذب” در رژیم غذایی پرنده مهم است. درست است که سبزی‌های برگ‌دار تیره مانند اسفناج، کلم پیچ و سبزی شلغم حاوی کلسیم خوبی هستند که ممکن است برای تامین دوز روزانه این ماده مغذی حیاتی برای پرنده عالی به نظر برسد. متأسفانه، بسیاری از اشکال کلسیم مبتنی بر پوشش گیاهی دارای اسید اگزالیک و سایر اگزالات‌هایی از این قبیل هستند. این یک مشکل بزرگ است زیرا اگزالات کلسیم را متصل می کند و از استفاده آن توسط بدن پرنده جلوگیری می کند

اطلاعات تغذیه سگ ها را در سایت آماتیس پلاس بخوانید.
www.amatisplus.com

این بدان معنا نیست که شما نباید به پرنده خود به سبزیجات پر برگ غذا بدهید. در واقع، این سبزی ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی دیگر هستند که طوطی برای سلامتی طولانی مدت به آنها نیاز دارد. معنی آن این است که شما باید نیاز روزانه پرنده خود به کلسیم را بدانید و مطمئن شوید که غذای بسته بندی شده شما آن را تامین می کند یا اشکال دیگری از کلسیم را ارائه می دهید.در همین راستا، یک ماده غذایی با فرمول مناسب بسیار مهم است زیرا کلسیم بیش از حد می تواند باعث نارسایی کلیه شود. پرندگان جوان، پرندگانی که در حال پرریزی هستند یا پرندگان تخمگذار نسبت به اکثر پرندگان بالغ نیاز به کلسیم بیشتری دارند. هنگام مصرف مکمل کلسیم با پرنده، همیشه با دامپزشک پرندگان خود مشورت کنید.

در حالی که طوطی می تواند مقداری کلسیم را از نوک زدن استخوان ساقه و بلوک های کلسیمی دریافت کند اما کافی نیست. اغلب، مزیت اصلی بلوک‌های کلسیمی و استخوان سر این است که منقار طوطی را آسیاب می‌کنند تا طول آن سالم بماند. برای پرندگان غیرمعمول نیست که از خرد کردن یا خراشیدن این بلوک های کلسیم لذت ببرند، اما سپس آنها را به ته قفس بیاندازند و هیچ سودی برای سطح کلسیم داخلی ندارند.

کمبود کلسیم با تعداد زیادی از عوارض جانبی وحشتناک همراه است. متأسفانه، زمانی که این اثرات واقعاً در پرنده شما قابل توجه است، ممکن است قبلاً از کمبود این ماده مغذی آسیب جدی دیده باشد. علائم ممکن است با عصبی بودن، پر کشیدن و سایر رفتارهای نسبتاً جزئی شروع شود. پس از آن، پرنده ممکن است بی حال شود، وزن کم کند، سپس نارسایی اندام و از دست دادن عملکرد شناختی را تجربه کند. به همین دلیل است که توجه به وزن طبیعی، سطح فعالیت و رفتار بسیار مهم است: هر گونه تغییر می تواند به معنای یک مشکل بزرگ باشد.

به خاطر داشته باشید که ویتامین ها، طبق تعریف، فقط در مقادیر کمی مورد نیاز هستند. مقدار بیش از حد می تواند خطرناک باشد، اما مقدار کم حداقل به همان اندازه تهدید کننده زندگی است. این یکی دیگر از دلایلی است که چرا غذای فرموله شده مناسب به عنوان اصلی ترین رژیم غذایی طوطی شما ضروری است. در حالی که مصرف بیش از حد چشمگیر ویتامین ها برای ایجاد مشکل در بیشتر موارد لازم است، اما نمی توان گفت که چقدر در مواد غذایی بی کیفیت ریخته شده است. هنگامی که یک پلت خوب را انتخاب می کنید که به طور خاص برای نیازهای پرنده شما فرموله شده است، می توانید مطمئن باشید که تعادل مناسبی از ده ها ویتامین و مواد معدنی ضروری را دریافت می کند.

مواد معدنی کمیاب

پرنده شما از طیف وسیعی از مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، ید، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم و سلنیوم بهره خواهد برد.

هنگامی که طیف غنی و متنوعی از غذاهای خام و گیاهی را تغذیه می کنید، پرنده شما باید آنچه را که نیاز دارد دریافت کند.

اب

همه به آب نیاز دارند، بنابراین این یکی بی‌معنی است. درست؟ لازم نیست.

طوطی ها به راحتی می توانند از کم آبی رنج ببرند و همیشه به گیاهان غنی از آب و همچنین یک کاسه آب تازه و تمیز نیاز دارند. این نیاز به ظاهر ساده ممکن است چالش برانگیزتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

آب لوله کشی معمولی حاوی کلر و کلرامین است تا باکتری های مضر موجود در آب را از بین ببرد. برخی از شهرداری ها فلوراید یا چیزهای دیگری که می تواند برای طوطی شما مضر باشد اضافه می کنند. غلظت کلر در آب آشامیدنی معمولی برای پستانداران بزرگ مانند انسان یا سگ بسیار کمتر از باکتری هایی است که می کشد. از سوی دیگر، در یک پرنده نسبتاً کوچک، این مواد شیمیایی ممکن است تا سطوح مضر ایجاد شوند. کارشناسان پرندگان اغلب توصیه می کنند که به جای آب لوله کشی از آب تصفیه شده یا تصفیه شده برای پرندگان خود استفاده کنید.

طوطی ها غذای نرم را دوست دارند و این می تواند باعث مشکلات بیشتر آب شود.طوطی احتمالاً تکه های غذای خود را در ظرف آب می ریزد.

آب شور، تکه‌های غذا و سایرمواد غذایی را که در قفس‌های معمولی پرنده وجود دارد را کنترل کنید، و اگر این تکه های غذا در آب ریخته شود واقعاً منزجر کننده و حتی کشنده می‌شود. به احتمال زیاد طوطی شما چند بار در روز به آب تازه نیاز دارد و این ریسک بیماری را بالا می برد.

آلودگی باکتریایی در آب طوطی شما نه تنها به طور بالقوه برای پرنده مضر است، بلکه می تواند طعم و/یا بوی بد آب را ایجاد کند تا پرنده تمایلی به لمس آن نداشته باشد. شما مرتب آب را عوض می‌کنید تا کدر نشود، اما در مورد خود ظرف چطور؟ شستشوی سریع همه باکتری ها را از بین نمی برد.

اگر وقت ندارید آب پرنده خود را هر بار که کثیف می شود عوض کنید، یک بطری آب پرنده تهیه کنید. به یاد داشته باشید، اگر از آب مقطر یا آب تصفیه شده استفاده می کنید، کلر در آن وجود ندارد، بنابراین از شر باکتری ها در تماس خلاص می شوند. بیشتر میکروارگانیسم‌های موجود در هر آب، هر چند کوچک، روی سطوح سخت مانند کناره‌های ظرف متمرکز می‌شوند. ظروف را هر روز خوب بشویید.

در صورت امکان، ظرف را با آب داغ و ضد عفونی کننده بشویید و سپس قبل از بازگرداندن آن به قفس، اجازه دهید کاملا خشک شود. اکثر انواع باکتری های موجود در آب که از شستشوی معمولی جان سالم به در می برند، پس از خشک شدن کامل سطح، به سرعت می میرند. این یکی از دلایلی است که چرا داشتن حداقل دو ظرف آب یا بطری شیشه ای برای پرنده ایده خوبی است. می توانید بلافاصله یک ظرف آب تمیز با یکی تهیه کنید، سپس دیگری را برای آماده سازی تعویض آب بعدی بشویید.

در نتیجه

در حالی که تغذیه مناسب پرنده با رژیم غذایی خام و گیاهی می‌تواند کمی زمان‌بر باشد، اما این یک راه عالی برای بهبود سلامت کلی پرنده و کیفیت زندگی آن است. این حیوانات زیبا، باهوش و هوشیار هستند و همیشه به دنبال کنجکاوی هستند.

هنگامی که یک طوطی شما را بشناسد، به راحتی با شما ارتباط برقرار می کند، از اشکال مختلف توجه و حتی شرکت در بازی ها لذت می برد. پرندگان سالم روشن ترین رنگ های ممکن را دارند.

پایان

با خرید از سایت و اپلیکیشن آماتیس پلاس لذت یک خرید مطمئن را داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن آماتیس پلاس از مایکت

www.amatisplus.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *